“Sky Blue Mallorca” – Innovative iværksættere…

Interview med “Sky Blue” – Mallorca

Astrid og Anthony fra "Sky Blue" der faciliterer restauranter m.v. med web-løsninger.

På en solbeskinnet bænk nær Mallorcas universitet møder vi Astrid Kauffmann og Anthony de Souza – folkene bag SkyBlueMallorca, en webportal for gourmetrestauranter og fødevareproducenter på øen.
Igennem 7 år har de opbygget en meget dynamisk portal, som gennem målrettet Google-optimering har givet value for money til deres kunder.

Da de kom til øen for 8 år siden havde ingen restauranter hjemmesider eller andre former for markedsføring. Mange af dem havde endog ikke åbningstider stående på døren.

En testhjemmeside med 11 restauranter gav dem blod på tanden, og idag har SkyBlueMalloca mere end 300 kunder.

Ved at bruge alle internettets muligheder som video, blogs og sociale medier, har de ikke kun bragt deres kunder frem i verdens lys, men også bragt dem i første række rent teknologisk og markedsføringsmæssigt. Som meget få af dem kunne gøre selv.

En af de overraskende oplysninger vi får fra interviewet er, at Astrid og Anthony gennem flere år bruger onlineinformationerne til en prisvindende “offline” bog om gourmetrestauranter på Mallorca.

Interviewet udtrykker den passion Astrid har for at bringe disse små virksomheder frem i lyset, og det er skræmmende, at de sandsynligvis havde været stort set usynlige, hvis ikke SkyBlueMallorca havde taget chancen og initiativet.

Hør vores interview med Astrid Kauffmann her: Sky Blue interview_1

-Er du interesseret, så kan du her se Sky Blue Mallorcas hjemmeside.

This entry was posted in Ikke kategoriseret. Bookmark the permalink.

4 Responses to “Sky Blue Mallorca” – Innovative iværksættere…

  1. tbaun says:

    Vi lærte at Astrid Kauffmann og Anthony de Souza har en Webpotal, som de har opbygget over 8 år, hvor de nu har mere end 300 kunder som de laver markedsføring for.
    De optimerer ofte på webportalen og er meget aktive på google og de anvender blogs,video og sociale medier.
    De har et godt netværk med meget personlige og gode kontakter.
    Vi savner et eksempel på et samarbejde med en kunde og evt. hvem der søger dem.
    Det kunne også være godt at få at vide hvordan de fik tilbagemeldninger fra deres kunder.
    Måske kan vi kommer vi videre ved at tage kontakt til en kunde og få oplysninger, eller måske nogle observationer omkring interviewet,
    Hvordan ved vi, at det er den rigtige historie, er der andre historier der kalder på opmærksomheden?

    • rbruun says:

      Igennem de 7-8 år Astrid og Anthony har arbejdet med SkyBlueMallorca har de besøgt over 1000 restauranter på øen. De udbygger deres kundegruppe ved at henvende sig til de enkelte firmaer og tilbyde dem plads på portalen. De tilbyder en internet-markedsføringspakke som er en standard. Kontrakterne forhandles årligt, og de har rigtig mange trofaste kunder. Det er et rigtig godt forslag at tage kontakt til en af deres kunder med henblik på at få et eksempel på, hvordan de oplever den service webportalen tilbyder. Den pakke, de tilbyder deres kunder, er en fast pakke af mange forskellige muligheder, og Astrid fortæller at deres kunder får noget forskelligt ud af tilbuddet. Fx tilbyder portalen online-booking, og nogle af deres kunder får mange bookinger online og nogle få. Deres pakke er som udgangspunkt simpel, men de følger meget tæt udviklingen i internetmarkedsføring og udvikler hvert år nye tiltag både som en fastholdelsesstrategi overfor kunderne men også i høj grad for at bevare slutbrugernes interesse for deres portal.

  2. tagep says:

    Hej får lidt indtrykket af at havde det ikke været for Sky blue var det gået rigtig skidt for disse restaurenter. Tænker at hvis ikke Sky Blue var kommet til havde andre løst opgaven. Hvorfor fik netop Sky Blue denne marhedsposition? Var de de første , eller har de nogle kompetencer andre ikke har? Eller er der andre årsager.

    • rbruun says:

      SkyBlue er et eksempel på 2 menneskers forenede kræfter, der gennemfører en idé, som de brænder for. Jeg tror ikke, at det var gået rigtig skidt for mange af disse restauranter, hvis ikke det var for SkyBlue. Der var helt sikkert kommet andre tiltag, og hvis ikke Astrid og Anthony havde fået denne idé, var der højst sandsynligt nogle andre, der havde fået ideen eller noget, der ligner. En af de ting, de nævner, er, at internettets anvendelse blandt befolkningen her på øen ikke er så langt fremme, som i de lande turisterne kommer fra. Herfra kan man drage, at de som tilflyttere har haft en fordel, som firstmovere på området. Både Astrid og Anthony er lærere, og det har som sådan ikke været deres uddannelsesmæssige kompetencer, men en interesse for internetmarkedsføring samt deres sproglige kompetencer, der har drevet dem.

Skriv et svar