Gruppe 3 har skabt en film omkring regional udvikling i den
Mallorcanske by Algaida. Historien handler om en familie og dens
restaurant, hvor der serveres økologiske madvarer.
Nye indlæg
Nye kommentarer
- Jesper L. Larsen on Lena Mossberg – at skabe oplevelser
- Jesper L. Larsen on Lena Mossberg – at skabe oplevelser
- Jesper on Things has to be used!
- keha on Billeder fra gruppe 4
- lonesh on Clusters and innovation
Gruppe 3’s respons på filmen. Vi er blevet spurgt om hvad vi synes om fortællingens budskab og vi synes den afspejler:
• Autencitet; Traditioner, Kvalitet, 2 Generationer giver dybde i budskabet.
• Budskabet i filmen ville være tydeligere hvis det var foregået på spansk og tekstet.
• Der opstår tvivl om det er et støtteprojekt.
• Økologisk god mad præsenteres af en familie, hvor hvert medlem har et bmi på 30+ sår tvivl om det er sundhed eller økologien der er fokus på
Vi har også fået stillet spørgsmålet om hvem målgruppen er, og her må vi svare, at målgruppen er uklar, men filmen kunne være en del af et større projekt, der beskriver lokale initiativer der vil bevare den regionale madkultur og her vil målgruppen være turister der går efter autencitet, kvalitet og oplevelser.
Vi har en opfattelse om at filmen handler om regional madkultur, men har fået at vide, at den egentlig handler om affolkning af landsbyer og restauranten er et projekt for at styrke livet i landsbyerne. Den vinkel er lidt uklar på grund af sproget, men vi vil gerne spørge om: Hvem er målgruppen til filmen?
/Gruppe 3
Jo – filmen viser et eksempel på et rigtigt støttet projekt
Den dejlige – lettere overvægtige familie – har fået LEADER+ penge (EU-penge) i tilskud til etablering af en restaurant på gården hvor de dyrker egne økologiske grønsager.
Målgruppen for interviewet er ganske rigtig bred. Gruppe 4 ønsker med filmen at komme med en konkret lille historie fra det virkelige liv, hvor en lille virsomhed – med hjælp fra EU’s landdistriktsprogram, har haft råd til at udvikle deres virksomhed fra kun at være en gård til også at have en restaurant.
Målgruppen er således tænkt at være andre der arbejder med landdistriktsudvikling, idet EU’s LEADER-program – støtte fra landdistriktsprogrammet – virker meget ens i de forskellige EU-medlemslande.
Associationen til Regional Madkultur er naturligvis ikke helt uforståeligt, idet eksemplet handler om en restaurant der baseres på egne eller andre lokale råvarer, hvilket jo netop er hovedessensen i det bornholmske arbejde med Regional Madkultur. Se f.eks. http://www.culinary-heritage.com